Історія інституту |
Згідно наказу Міністерства освіти та науки України №188 від 13 березня 2002 року на базі факультету психолого-педагогічної профорієнтації і післядипломної освіти був створений Інститут дистанційного навчання директор – професор Кудін А.П. В Інституті два відділи – навчально-підготовчий і відділ другої вищої освіти. Кожен відділ має декілька відділень: у навчально-підготовчому їх 6, у відділі другої вищої освіти – 3. Управлінське забезпечення в інституті здійснює дирекція, до складу якої входить електронний деканат і інформаційно-бібліографічний центр. Створена локальна мережа інституту, у якій завдяки програмному забезпеченню на сервері електронного деканату забезпечується управління підрозділами інституту, ведеться облік успішності, канцелярія. Інформаційно-бібліографічний відділ служить для збереження навчальних програм і курсів, відбору потрібної інформації, створення електронних підручників, хрестоматій і т.і. Організаційне забезпечення дистанційної форми навчання здійснюється через новостворений структурний підрозділ – кафедру дистанційних технологій навчання, яка займається розробкою методичного наповнення дистанційних технологій навчання в мережі Інтернет. До кафедри входить лабораторія тестування і моніторингу знань і лабораторія створення дистанційних курсів навчання, які оснащені необхідною комп’ютерною технікою. За один рік існування проведена велика робота по створенню іміджевої репутації Інституту: Інститут брав участь у Міжнародних виставках “Освіта-2003” і “Освіта-2004” (Київ), Всеукраїнській виставці “Київ молодий”, присвяченій Дню молоді (22 червня 2003 р.), Міжнародній конференції “ИТО-2002” і “ИТО-2003” (м. Москва), представляв Університет у Міжнародному Інституті ЮНЕСКО по інформаційним технологіям, брав участь у ряді науково-методичних семінарів і конференцій. Визначальний є прийняття Інституту до Навчально-наукового-виробничого комплексу вищих навчальних закладів України “Академії дистанційної освіти“, в рамках якого за Інститутом закріплюється напрямок роботи: “Реалізація системи безперервної освіти, що включає довузівську, подвійну вищу і післядипломну через дистанційну форму навчання”. Бере участь у міжнародному проекті «Deaf Workforce Education in Ukraine» університету Лойола коледж (США). Виходячи із наявної кількості осіб, що охоплені не стаціонарною формою навчання в НПУ імені М.П.Драгоманова, великим накопленим досвідом по створенню навчально-методичних матеріалів, Інститутом розроблено три проекти:
Розпочато реалізацію першого проекту. Реконструйована структура і організація навчання на навчально-підготовчому відділі. Відповідно до Болонського процесу навчальний процес переведено на модульно-кредитну систему. Для її реалізації був створений навчально-програмний комплекс нового покоління – серверна система комп’ютерного тестування “Меркурій-2003”, яка дає можливість проводити модульно-рейтинговий контроль знань у мережах Інтернет\Інтранет одночасно з 1000 слухачами. Розпочата робота по розповсюдженню системи тестування “Меркурій-2003” у школах, які працюють в системі НПУ імені М.П.Драгоманова. Створена дослідна лабораторії на базі провідного ліцею м. Києва - Український гуманітарний ліцей Київського університету імені Тараса Шевченка, філії Інституту у м. Гадяч, м. Іванків та ін. Розпочата підготовка до підписання ряду міжнародних угод з українськими школами країн Європейського співтовариства (Українська загальноосвітня школа у м. Рига, Латвія). Завершується робота по створенню навчально-методичних комплектів (кейсів) з 8 шкільних предметів, до складу якого входить: базовий підручник, методичні рекомендації (навчальне видання), CD-компакт з допоміжними матеріалами, система контролюючих засобів на сервері, Web-сторінка в Інтернеті. Над створенням таких кейсів працюють колективи, до складу яких входять провідні викладачі університету, програмісти Інституту і Web-дизайнери з Академії образотворчого мистецтва і архітектури. Тепер слухачі навчально-підготовчого відділу мають можливість навчатись за сучасними навчальними технологіями: такий кейс отримує кожен слухач, він може користуватись мережею Інституту і має доступ до Інтернету. За цією системою навчання у 2002-2003 роках рекомендовано на навчання на 1 курс більше 200 випускників навчально-підготовчого відділу. Розпочата робота по другому проекту: оголошено набір студентів старших курсів на паралельне (дистанційне) навчання і отримання другої вищої освіти з непедагогічних спеціальностей. Це завдання має дуже важливе соціальне значення – дати майбутньому вчителеві два диплома, що дасть можливість соціально захистити молоду людину. Особливо, це важливо для сільських вчителів. |